Bismillah~


Salam ukhuwah~


nUkiLAn CaHAya sEriKAndi~

"KECANTIKAN SESEORANG BUKANLAH DARI SEGI INDAHNYA RUPA,KATA2 MANIS,MAHUPUN SUARA YANG LUNAK. ITU HANYALAH KECANTIKAN YANG TIDAK AKAN BERKEKALAN..NAMUN, KECANTIKAN YANG ABADI ADALAH KECANTIKAN AKHLAKNYA,KEINDAHAN BUDINYA, DAN KEBERSIHAN HATINYA..ITULAH SEBAIK-BAIK KECANTIKAN SEORANG INSAN YANG SEBENAR-BENARNYA..sesungguhnya Allah itu adalah Tuhan yang Maha Cantik,sebaik-baik pencipta segala yang cantik..~^^

Kenali 99 Nama-nama Allah ~


~~

Halawatul Ukhuwah fillah

Saturday 24 November 2012

Warkah untuk AYAH BONDA

Bismillahirrohmanirrohim

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh


Ummi, tidak pernah terniat dihatiku untuk melukai hatimu.... Cuma diriku malu untuk berada dihadapanmu.. kerana diriku seakan penuh dosa untuk menatap matamu yang semakin sayu. 

Setiap malam, aku menangis.... Aku menangis kerana merindui dirimu.. Aku menangis kerana menginginkan pelukanmu. Aku menangis kerana takut kehilanganmu.. Aku takut seandainya dirimu tiada disisiku... Kerna itu aku tidak menangis dihadapanmu.. Tidak ingin membuatmu resah melihat diriku... Aku tahu kau ingin diriku sentiasa berada bersamamu... Akan tetapi, saatku menatap wajahmu, hatiku seakan mahu menangis.. kerana aku sangat takut kehilanganmu...

Setiap kali selepas solat, aku selalu berdoa untukmu.. Aku selalu berharap agar kita sama2 boleh tinggal di rumah Allah(Syurga).. 

Ku tahu, marahmu kerna kau mencintai diriku. Malah, aku tidak pernah sesekali untuk membenci dirimu. Kerna aku tahu, dirimu terlalu istimewa untuk diriku.... 

Ummi, aku terlalu merindui pelukanmu..
aku terlalu merindui suaramu...
aku terlalu merindui bebelanmu....

Ummi, anakandamu ini benar-benar merindui dirimu.........

Cintaku padamu tidak akan pernah berpaling kerna rahimmu menjadi bukti pengorbananmu untukku...

--------------------------------------------------------------------------------




Abah..
aku.... aku sebenarnya sangat merindui suaramu memanggil namaku..aku sangat merindui kasihmu untukku...

Dilubuk hatiku, tidak pernah terniat untukku mendiamkan diri.. Namun, ketahuilah, setiap kali dalam sujudku, aku sentiasa berdoa untukmu dan juga ummi..

Aku selalu menitiskan airmata tanda kerinduanku padamu... Aku juga tahu air matamu sentiasa mengalir tanpa pengetahuanku... Kerna hatiku sering bermonolog bersama hatimu...

Semasa ku kecil, aku sentiasa merengek untuk mendapatkan itu dan ini.. Sedangkan dirimu tidak pernah mengeluh melihat telatahku..

Kini, saat raut wajahmu bertukar senja, aku menjadi seperti kehilangan tempat untuk ketawa.. Aku takut kehilanganmu..

----------------------------------------------------------------------------


Sebelum warkahku berakhir, izinkan anakandamu untuk melakar puisi untukmu ummi dan abah..

Ummi,
jika air matamu sering mengalir kerana diriku...
maafkan daku...
anakmu ini sering melakukan dosa tanpa henti..

Abah,
jika kau menitiskan air matamu kerana kedegilanku...
maafkan diriku...
anakmu ini sering leka dalam mencari erti cinta..

Ummi abah,
tiada hadiah yang dapat ku buat untukmu,
selain doa dan cinta dariku..
hanya itu yang ku ada untuk dirimu..

Ummi,
kenakalanku bukanlah bererti ku ingin menderhakaimu,
bahkan aku cuma ingin diminta perhatian darimu...
aku ingin selalu dekat disisimu...

Abah,
ku tidak pernah lupa kasih dan sayangmu terhadap diriku...
susah payahmu kau mengorbankan diriku...
ku tahu, segala penat lelah kau bekerja sepanjang waktu,
kau tidak pernah abaikan tanggungjawab sebagai seorang AYAH..
untuk membimbing anakmu jalan ke syurga..

Ummi,
rahimmu menjadi bukti betapa besarnya
pengorbananmu untuk diriku
sewaktu untuk melahirkan seorang bayi didunia ini..
kesakitanmu menjadi hilang saat kau melihat seorang insan yang suci dari dosa..

Abah,
tangan kasarmu menjadi bukti betapa besarnya
pergorbananmu untuk diriku
sewaktu kau menghempas pulas bekerja semata-mata untuk diriku
dan juga keluarga...
keluhanmu menjadi hilang saat kau melihat telatah seorang anak yang tercinta....

Ummi abah...
ikhlas dari hati anakandamu ini,
bersama air mata yang mengalir tak henti-henti,
hanya ini yang ku dapat untuk meluahkan perasaan cintaku padamu...

Maafkan diriku saatku pernah melukai hatimu...
sayangku takkan pernah berubah..
cintaku takkan pernah hilang....
ketahuilah,
anakandamu ini,
sangat merindui cinta dan kasih darimu...

ikhlas,

Cahaya Serikandi  aka  BAYU :'(

No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN! ^^

Cool JavaScripts

Musyawarah bersama~