Bismillah~


Salam ukhuwah~


nUkiLAn CaHAya sEriKAndi~

"KECANTIKAN SESEORANG BUKANLAH DARI SEGI INDAHNYA RUPA,KATA2 MANIS,MAHUPUN SUARA YANG LUNAK. ITU HANYALAH KECANTIKAN YANG TIDAK AKAN BERKEKALAN..NAMUN, KECANTIKAN YANG ABADI ADALAH KECANTIKAN AKHLAKNYA,KEINDAHAN BUDINYA, DAN KEBERSIHAN HATINYA..ITULAH SEBAIK-BAIK KECANTIKAN SEORANG INSAN YANG SEBENAR-BENARNYA..sesungguhnya Allah itu adalah Tuhan yang Maha Cantik,sebaik-baik pencipta segala yang cantik..~^^

Kenali 99 Nama-nama Allah ~


~~

Halawatul Ukhuwah fillah

Wednesday 14 November 2012

NIKMAT ALLAH.. SYUKURLAH !

Bismillahirrohmanirrohim

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh



Alhamdulillah... syukur atas nikmatullah kepada kita kerana dikurniakan lagi untuk kita berbicara sehingga ke Tahun Baru. Ha, tahun baru? ye, tapi bukan tahun baru 2013.. Tahun baru yang dimaksudkan adalah bulan dalam bulan islam sudah bertukar tahun, iaitu 1 MUHARRAM 1434 HIJRIAH.

SANAH HELWA YA UMAT ISLAM!!! :) :) Suka duka yang kita alami dahulu, biarkan ia berlalu.. Kini amalan kita sudah bertukar buku.. Semoga amalan kita yang berlalu semuanya diberkati Allah swt..Insya allah.. Nikmat Allah, haruslah kita syukuri.. seperti nikmat yang kita jalani ini.. Bayangkanlah, seandainya tahun baru ini belum sempat untuk kita meraikannya... Oleh kerana itu, Allah masih lagi ingin memberi peluang kepada setiap hamba-hamba-Nya untuk berubah ke arah yang ter....baik di sisi-Nya. Begitu pemurah Allah terhadap kita. 

Dalam perjalanan setiap pengembara dunia, haruslah kita mempunyai matlamat dalam berhijrah. Yang pasti, hijrah yang kita cari itu adalah hijrah yang lahirnya niat kerana ALLAH. 

Firman Allah ta'ala yang bermaksud, "Dan barangsiapa yang berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka akan mendapatkan di bumi ini tempat hijrah yang luas dan (rezeki) yang banyak.Barangsiapa keluar dari rumahnya dengan maksud berhijrah kerana Allah dan Rasul-Nya,kemudian kematian menimpanya,(sebelum sampai ke tempat yang dituju),maka sungguh, pahalanya telah ditetapkan di sisi Allah. Dan Allah Maha pengampun, maha penyayang." 
-[surah An-Nisa' : 100]-

Subhanallah! Sungguh,Allah begitu sangat mencintai hamba-hamba-Nya... Lihatlah, baru saja kita niat akan sesuatu(yang baik), Allah sudah mencatatkan pahala untuk kita meskipun belum sempat untuk kita melakukannya.

Di samping itu, sebaik-baik orang yang berhijrah adalah orang yang meninggalkan segala larangan-Nya. Seperti dalam hadis Rasulullah saw: 


Diriwayatkan daripada Abdullah bin Amr r.a.: Nabi Muhammad saw pernah bersabda yang bermaksud, "Seorang muslim adalah orang yang tidak merugikan Muslim lainnya dengan lidah, mahupun dengan kedua tangannya.Dan seorang Muhajir (orang yang berhijrah) adalah orang yang meninggalkan semua larangan Allah swt." 
-[riwayat Bukhari]-

Dalam erti kata, hati mestilah ikhlas untuk berhijrah semata-mata kerana-Nya. 
Oleh itu, ayuhlah kita berhijrah dalam bulan HIJRAH di bulan RAHMAH pada jalan Allah.~

salam maal hijrah dari ana.... BAYU~ ^^

DAKWAH ITS SUNNAH =D






No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN! ^^

Cool JavaScripts

Musyawarah bersama~