Bismillah~


Salam ukhuwah~


nUkiLAn CaHAya sEriKAndi~

"KECANTIKAN SESEORANG BUKANLAH DARI SEGI INDAHNYA RUPA,KATA2 MANIS,MAHUPUN SUARA YANG LUNAK. ITU HANYALAH KECANTIKAN YANG TIDAK AKAN BERKEKALAN..NAMUN, KECANTIKAN YANG ABADI ADALAH KECANTIKAN AKHLAKNYA,KEINDAHAN BUDINYA, DAN KEBERSIHAN HATINYA..ITULAH SEBAIK-BAIK KECANTIKAN SEORANG INSAN YANG SEBENAR-BENARNYA..sesungguhnya Allah itu adalah Tuhan yang Maha Cantik,sebaik-baik pencipta segala yang cantik..~^^

Kenali 99 Nama-nama Allah ~


~~

Halawatul Ukhuwah fillah

Tuesday 25 June 2013

Sungguh ku merinduimu :'(

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

al-Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Hafidz :')

Ya Allah, sungguh, aku tidak tahu mengapa hatiku begitu dekat dengan beliau. Sungguh, aku tidak tahu mengapa kerinduanku makin bertambah. Ya Allah, berikanlah kesempatan kepadaku untuk bertemu dengannya. Allahumma amin...amin..amin..


Sampai satu ketika itu, aku pernah bermimpi dapat bertemu dengan beliau, ya Allah! Ya Allah.. dia memandangku, aku memandangnya. Jelas aku melihat wajahnya, ya Allah... 
Subhanallah... aku melihat dibahunya terdapat shayla berwarna hijau. Dia mengukirkan senyuman kepadaku, sedangkan aku tidak mampu untuk membalasnya. Allahuakbar. Adakah ini suatu nikmat yang dikurniakan dari-Mu, ya Allah? :'D 

Ya Allah, aku teringin menjejakkan kaki di bumi Yemen yang ada ribuan para wali Allah. Aku ingin merasai nikmat zuhud yang sebenarnya. Aku tidak mengharapkan dunia, cuma aku hanya mengharapkan amalanku didunia dapat menjadi bekalan yang sempurna di Akhirat nanti, in syaa allah bi iznillah. Hatiku sudah lama terpikat pada pengajian di pondok, jujur dari hati yang dahagakan ilmu akhirat. Allahuakbar! Aku tidak kesah sekiranya ada yang mengganggap diriku seorang yang terpencil dalam bab-bab ilmu dunia. Kerana itulah tujuanku! Mengutamakan AKHIRAT, dengan menambahkan bekalan daripada DUNIA. Belajar ilmu agama, belajar tentang ilmu akidah,ilmu tauhid. Itu semua merangkumi dalam mengenali apa itu KEESAAN bagi Allah dari sudut akal dan sebagainya. 

Ya Allah, jujur, aku sangat cemburu siapa yang pernah melihat wajahnya dan bersama-sama dengannya dalam mendengar tausiyah beliau. Kata-katanya, dalam memperelokkan akhlak kita, begitu lembutnya tapi tegas dalam setiap perkataannya. Subhanallah,, Habib Umar bin Muhammad bin Salim bin Hafidz, Ulama sejuta wali :')

No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN! ^^

Cool JavaScripts

Musyawarah bersama~