Bismillah~


Salam ukhuwah~


nUkiLAn CaHAya sEriKAndi~

"KECANTIKAN SESEORANG BUKANLAH DARI SEGI INDAHNYA RUPA,KATA2 MANIS,MAHUPUN SUARA YANG LUNAK. ITU HANYALAH KECANTIKAN YANG TIDAK AKAN BERKEKALAN..NAMUN, KECANTIKAN YANG ABADI ADALAH KECANTIKAN AKHLAKNYA,KEINDAHAN BUDINYA, DAN KEBERSIHAN HATINYA..ITULAH SEBAIK-BAIK KECANTIKAN SEORANG INSAN YANG SEBENAR-BENARNYA..sesungguhnya Allah itu adalah Tuhan yang Maha Cantik,sebaik-baik pencipta segala yang cantik..~^^

Kenali 99 Nama-nama Allah ~


~~

Halawatul Ukhuwah fillah

Wednesday 4 November 2015

KeranaMu Allah

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



Duhai Tuhan,
kadang aku lelah,
dengan ujian yang Engkau beri,
kadang aku jatuh,
kepada siapa ingin ku mengadu juga aku tidak tahu.

Duhai Tuhan,
kadang aku terasa seperti dunia ini membenci diriku,
hampir saja aku putus asa.

Tapi bila ku teringat akan firmanMu didalam alquran,
aku seolah-olah sedang bicara denganMu,
disaat ku membaca kalamMu,
semua ada kaitannya dengan hidupku, 
sedang bicarakah Engkau terhadap diriku?


Duhai Tuhan,
aku tidak punya kudrat,
melainkan ingin selalu dekat,
selalu rapat,
dengan Maha Pemilik Cinta.

Duhai Tuhan,
Barangkali aku lupa padaMu,
Barangkali aku sudah lama tidak menyebut namaMu,
Barangkali aku melakukan sesuatu perkara BUKAN KERANAMU.

Duhai Tuhan,
diriku begini masihkah Engkau terima?
diriku begini masih patutkah digelar hamba-Mu??

Duhai Tuhan,
aku malu,
malu terhadapMu.

Duhai Tuhan,
aku rela inginkan sangkaan manusia 
berbanding dengan sangkaanMu YANG UTAMA itu,
kenapa hati ini ya Allah??

Duhai Tuhan,
KeranaMu ya Allah,
Aku ingin kuat,
Aku ingin kuat,
Kerana kudratMu yang Engkau miliki,
aku ingin menjalani mehnah yang Engkau beri,
dengan hati yang redha keranaMu.
Bantu aku ya Robb.




No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN! ^^

Cool JavaScripts

Musyawarah bersama~