Bismillah~


Salam ukhuwah~


nUkiLAn CaHAya sEriKAndi~

"KECANTIKAN SESEORANG BUKANLAH DARI SEGI INDAHNYA RUPA,KATA2 MANIS,MAHUPUN SUARA YANG LUNAK. ITU HANYALAH KECANTIKAN YANG TIDAK AKAN BERKEKALAN..NAMUN, KECANTIKAN YANG ABADI ADALAH KECANTIKAN AKHLAKNYA,KEINDAHAN BUDINYA, DAN KEBERSIHAN HATINYA..ITULAH SEBAIK-BAIK KECANTIKAN SEORANG INSAN YANG SEBENAR-BENARNYA..sesungguhnya Allah itu adalah Tuhan yang Maha Cantik,sebaik-baik pencipta segala yang cantik..~^^

Kenali 99 Nama-nama Allah ~


~~

Halawatul Ukhuwah fillah

Thursday, 5 March 2015

Siapa aku?

BISMILLAHIRROHMANNIRROHIM

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH

ALLAHUMMA SOLLI 'ALA MUHAMMAD WA 'ALA ALIHI WASOHBIHI WASALLIM



Alhamdulillah, Allah beri keizinan kepada jari ini untuk terus menulis hingga ke saat ini. Maaf jika terlampau lama membiarkan blog ini mendiamkan diri. Sebenarnya penulis agak kesibukan menyiapkan blog yang lain. Ha,, apakah blog itu? Jom lawati malaysiacintarasul.blogspot.com/ ^_^

Hari ini kita akan membicarakan tentang... SIAPA AKU? 

SIAPA AKU?

WANITA PALING CANTIK?

WANITA PALING PINTAR?

WANITA YANG DIGILAI RAMAI?

LELAKI YANG GAGAH?

LELAKI YANG BERGAYA?

LELAKI YANG MENJADI IDAMAN?

Tidakkkkkkkkkkk... bukan itu yang ana maksudkan. Sila lihat cermin sekarang dan perhatikan setiap kedutan diwajahmu sambil berkata,

"SIAPA AKU?"

Setiap hari, rutin harian kita, sebelum ke tempat kerja atau tidak kiralah kemana sahaja, pasti akan melihat cermin terlebih dahulu. Untuk memastikan diri sentiasa KEMAS dan TERATUR. Akan tetapi, sedarkah kita atau adakah kita menyedari siapa diri kita sebenarnya? Pernahkah kita menyelami apa yang ada pada diri kita? Kita adalah CIPTAAN ALLAH, yang dijadikan oleh Allah untuk kita MEMPERHAMBAKAN DIRI kepadaNya. 

FIRMAN ALLAH TA'ALA , 

لَقَدۡ خَلَقۡنَا ٱلۡإِنسَـٰنَ فِىٓ أَحۡسَنِ تَقۡوِيمٍ۬

Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya)
-surah at-tin ayat 4-

Perlu kita renungi dan hayati, diri kita adalah HAMBA untuk ALLAH, bukan HAMBA untuk MANUSIA. Perhambakan diri untuk ALLAH, bukan perhambakan diri untuk MANUSIA, segalanya untuk ALLAH, bukan segalanya untuk MANUSIA. 

Keraplah bertanya pd diri, "aku ni siapa sebenarnya? kenapa aku begini? kenapa aku hidup? apa perlu aku hidup? apa tujuanku untuk hidup? siapa perlu aku hidupkan dalam hati ini?"


Ingatlah, manusia yang kenal ALLAH, sebenarnya dia kenal dirinya terlebih dahulu. Kerana dalam diri seorang manusia, terlalu banyak ciptaan ALLAH yang tidak bisa kita hitungkan. 

FirmanNya Surah Al-Insyiqaq ayat 6, bermaksud :
“Hai manusia sesungguhnya kamu telah bekerja dengan sungguh-sungguh menuju Tuhanmu, maka pasti kamu akan menemuiNya.”
wallahua'lam.





No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN! ^^

Cool JavaScripts
There was an error in this gadget

Musyawarah bersama~