Bismillah~


Salam ukhuwah~


nUkiLAn CaHAya sEriKAndi~

"KECANTIKAN SESEORANG BUKANLAH DARI SEGI INDAHNYA RUPA,KATA2 MANIS,MAHUPUN SUARA YANG LUNAK. ITU HANYALAH KECANTIKAN YANG TIDAK AKAN BERKEKALAN..NAMUN, KECANTIKAN YANG ABADI ADALAH KECANTIKAN AKHLAKNYA,KEINDAHAN BUDINYA, DAN KEBERSIHAN HATINYA..ITULAH SEBAIK-BAIK KECANTIKAN SEORANG INSAN YANG SEBENAR-BENARNYA..sesungguhnya Allah itu adalah Tuhan yang Maha Cantik,sebaik-baik pencipta segala yang cantik..~^^

Kenali 99 Nama-nama Allah ~


~~

Halawatul Ukhuwah fillah

Friday 8 June 2012

Ya Allah, izinkan aku berniqab... :'(



Ya Allah, aku sangat ingin memakai niqab. Tetapi, aku khuatir, apakah diriku ini belum layak untuk memakainya?? Apakah disebabkan faktor umurku yang tidak sesuai??

Ya Allah, aku malu pada-Mu..
Aku sudah menyatakan niat itu kepada-Mu,
Namun mengapa seringkali ada saja kata2 yang mudah saja
untuk menghiris hati ini??
Aku selalu merenung dunia yang semakin tua ini,
Aku selalu bertanya seorang diri,
"Dunia semakin tua, kiamat semakin tiba, namun...
mengapa manusia semakin leka akan harta dunia??"

Niat ingin berbuat mahmudah,
Namun ditolak tegas oleh insan2,
Sedih pilu datang bertalu-talu,
Mengadu sahaja pada yang maha Pengasihani..

Kasihan bumi dibebani maksiat,
dosa melimpah datang ke dunia..
semua manusia berhibur tanpa sengketa,
tidak kenal dosa mahupun pahala..

~Ya Allah, penuhilah niatku untuk berniqab, meskipun aku belum untuk menunaikan hasrat itu..~ :'(


No comments:

Post a Comment

AHLAN WASAHLAN! ^^

Cool JavaScripts

Musyawarah bersama~